k

Po wielu perypetiach związanych z trudnym tematem remontu mieszkania w kamienicy z 1905 r. (o kosztach remontu i napotkanych problemach przeczytasz TUTAJ) pierwsze pokoje już znalazły swoich najemców. Poniżej przedstawiam w jaki sposób niewielkim kosztem przygotowałem pokoje na wynajem aby efekt wizualny był możliwie najlepszy.

Jeśli planujesz zacząć inwestować w nieruchomości albo już kupujesz mieszkania na wynajem, ale nie wiesz jak je urządzić, to ten artykuł może Ci pomóc w oszacowaniu kosztów i w dokonaniu wyboru wyposażenia. Zapewne dałoby się zrobić to jeszcze taniej, ale postawiłem również na oszczędność czasu i większość mebli kupiłem na raz w Ikei. Można szukać podobnych mebli używanych, ale to też kosztuje dodatkowy czas i generuje dodatkowe koszty transportu.

Uwaga do finansowania inwestycji: parę sztuk mebli z Ikei wydaje się małym kosztem. Jednak jeśli przygotowujesz kilka pokoi, to robi się tego już kilka tysięcy złotych. Pamiętaj o tym na etapie planowania inwestycji i w momencie starania się o kredyt. Koszt umeblowania możesz wrzucić w kredyt hipoteczny.

Uwaga do zdjęć: sesję zdjęciową wykonałem szerokokątnym obiektywem Sigma 10-20, który optycznie powiększa pomieszczenia, ale nie powoduje zniekształceń obiektów (co zdarza się wielu obiektywom szerokokątnym).



Mój ulubiony pokój z balkonem z widokiem na Wisłę potraktowałem priorytetowo. Dlatego pokój ten został wyposażony w designerskie biurko, estetyczne zasłony i ciekawie zakończone karnisze. Nawiasem mówiąc, jestem człowiekiem bardziej "od inwestycji" i łatwiej pisze mi się o zwrotach z inwestycji niż o wystroju wnętrz. Lubię jednak estetyczne wnętrza, sam je przygotowuję i robię zdjęcia, ale mówienie o tym albo pisanie wydaje mi się nieco nienaturalne. Mam nadzieję jednak, że w tych krótkich komentarzach o poszczególnych pokojach uda mi się dać Wam kilka cennych porad.

KOSZTY:

łóżko: 170 zł
materac: 208 zł
blat biurka: 69 zł
kozły: 40 zł
krzesło z poduszką: 79 zł
załony: 99,99 zł
firanka: 7,5 zł (sprzedawane po dwie za 15 zł)
plakat: 18 zł
ramka na plakat: 15 zł
drążek na ubrania na ścianę: 15,99 zł

SUMA: 722 zł


Dzieląc mieszkanie na 6 pokoi trzeba się liczyć z tym, że niektóre pokoje będą miały dość wąskie okno "przytulone" do ścianki działowej. Sprawia to pewną trudność w kwestii powieszenia zasłony. 



Gdy wrzuciłem to zdjęcie na Facebooka, to niektóre osoby pytały "dlaczego dałem zasłonę na środku ściany". Gdybym dał zasłonę po prawej przy oknie, to zasłaniałaby dużą część i tak wąskiego okna. Z kolei zasłona całkiem po lewej musiałaby być albo bardzo szeroka i zasłaniałaby całą ścianę, albo byłby kawałem ściany pomiędzy zasłoną i oknem. Obie wersje wydawały mi się nieco śmieszne. Postawiłem na zasłonę "na środku ściany", która rozsunięta nie zasłania ani trochę okna. Może stworzę nowy trend.

Pokój "z zasłoną na środku ściany" wyposażyłem w szafę i biurko z Ikei, a łóżka zamówiłem z firmy meblemeble.pl. 


KOSZTY:

szafa: 199 zł
biały blat: 39 zł
nogi do blatu: 20 zł (promocja - 5 zł / sztuka)
krzesło: 39 zł
łóżko: 170 zł
materac: 208 zł
zasłona: 35 zł (sprzedawane po 2 za 69,99 zł)
firanka: 7,5 zł 
karnisz: 15 zł drążek + 10 zł uchwyty + 6 zł dwa dodatkowe uchwyty 
plakat: 18 zł
ramka na plakat: 15 zł

SUMA: 781 zł 





Na tym zdjęciu widać pokój wyposażony w białą wersję łóżka od meblemeble.pl (obiecywałem sobie, że nie wspomnę o tej firmie bo zapomnieli o moim zamówieniu i musiałem na te łóżka bardzo długo czekać... cóż, od znajomych słyszałem jednak sporo pozytywnych opinii, więc jeśli Wam to jakoś ułatwi wybór łóżek, to nieco chłodno informuję, że jest taka firma - co do jakości łóżek polecam, pewnie miałem pecha z tą dostawą). 

Koszty:

białe łóżko: 249 zł
żółte zasłony: 99,99 zł
kozły do blatu: 40 zł
blat: 69 zł
regał: 129 zł
szafa: 199 zł
krzesło: 35 zł
karnisz z ozdobnymi zakończeniami: 41 zł (15 zł drążek + 10 zł uchwyty + 6 zł dwa dodatkowe uchwyty + końcówki 10 zł)
plakat: 18 zł
ramka na plakat: 15 zł

SUMA: 1144 zł


Kolejny pokój urządziłem w stylu zbliżonym do poprzednich. Zastosowałem podobny zestaw z Ikei, tym razem jednak z szarymi zasłonami.


W tym pokoju wnękę powstałą przy podziale mieszkania wykorzystałem na łóżko. W drugim pokoju zrobiłem tam garderobę zamiast szafy.

Koszty:

szafa: 199 zł
czarny blat: 39 zł
nogi do blatu: 40 zł
krzesło: 39 zł
łóżko: 170 zł
materac: 208 zł
zasłony: 59,99 zł
firanka: 7,5 zł 
karnisz: 30 zł drążki + 10 zł uchwyty + 6 zł dwa dodatkowe uchwyty 
plakat: 18 zł
ramka na plakat: 15 zł

SUMA: 841 zł


Jeszcze jeden pokój z zasłoną na środku ściany. Nie wiem jak Wam, ale mi się podoba:) Koszty podobne jak wyżej.



Koszty:

szafa: 199 zł
biały blat: 39 zł
nogi do blatu: 40 zł
krzesło: 39 zł
łóżko: 170 zł
materac: 208 zł
zasłony: 59,99 zł
karnisz: 15 zł drążek + 10 zł uchwyty
plakat: 18 zł
ramka na plakat: 15 zł

SUMA: 812 zł



Przebieg sesji zdjęciowej pokazałem na moim Instagramie




Jeśli chcesz otrzymywać informacje ode mnie szybciej niż na blogu, to zapraszam Cię na mój Instagram. Przygotowanie materiału na bloga wymaga ode mnie czasu i wiele ciekawych rzeczy pojawia się tutaj z dużym opóźnieniem (przepraszam!). To, co mogę zrobić abyś mógł szybciej dostawać ode mnie wartościowe treści, to wrzucanie ich spontanicznie do mediów społecznościowych. Na Snapchata czuję się na razie za stary, ale może się kiedyś nauczę... ;)

Jeśli masz jakieś pytania lub uwagi możesz do mnie napisać lub skomentować ten wpis poniżej.

Inne artykuły na blogu o podobnej tematyce:

1) Remont totalny mieszkania w kamienicy: kredyt na remont, kosztorys, ekipa remontowa
2) Jak kupić właściwą nieruchomość 
3) Ronald Szczepankiewicz: Kredyt na nieruchomość na sp. z o.o.
4) Jak korzystnie i bezpiecznie wynająć mieszkanie

Zobacz jak wyglądało to mieszkanie przed remontem:




Zapraszam na spotkanie:



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Najciekawsze materiały prosto na Twojego maila:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

O autorze:

O autorze:
Wojciech Gil - przedsiębiorca, inwestor, prawnik. Właściciel WG Property sp. z o.o. (inwestycje w nieruchomości). Z wykształcenia prawnik i historyk, z zamiłowania pasjonat wszelkich form przedsiębiorczej działalności człowieka.

Śledź na Facebooku:

Wojciech Gil. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Reklama:

- Copyright © wojciechgil.pl -Metrominimalist - Designed by Johanes Djogan -